SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1As famílias na comunidade educativaPolítica educativa, educação inclusiva e diferenciação ou «Como posso fazer pedagogia diferenciada se tenho vinte e oito alunos e quatro são diferentes dos outros?» índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

AMARAL, Virgilio. Escola e representações sociais da inteligência . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.117-120. ISSN 0870-8231.

In this article, the author proceed to a review of researches on social common sense theories about intelligence - a number of them with reference to the social representations theory - and its articulations with school dynamics. The researches are analysed following the sociogenetic and the ontogenetic dimensions of the common sense theories about intelligence. Finally, the theory of the personal conceptions of intelligence, developed by Carol Dweck, it is also analysed, and some conclusions of a interesting portuguese research, articulating ontogenetic and sociogenetic factors of this kind of lay theories, are refereed.

Palabras clave : School; intelligence; social representations.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons