SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Escola e representações sociais da inteligênciaFactores contributivos para o sucesso escolar de alunos com necessidades educativas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

MORGADO, José. Política educativa, educação inclusiva e diferenciação ou «Como posso fazer pedagogia diferenciada se tenho vinte e oito alunos e quatro são diferentes dos outros?» . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.121-126. ISSN 0870-8231.

This work intent to produce some comments on «Educational Politics, Inclusive Education and Pedagogical Differentiation» and it is centred on four main themes: autonomy, differentiation, cooperation, and values and concepts. For each theme will be developed some relevant topics. Finally, will be presented a frame for the development of inclusive schools in order to support the educational needs of all the children.

Palabras clave : Inclusion; differentiation.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons