SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número3Surdez infantil e comportamento parentalO Balanço Dinâmico e o papel da Orientação Profissional na elaboração de programas de inserção social de pessoas com deficiência índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

ZEZERE, Paula. A Escola Inclusiva e a igualdade de oportunidades. Aná. Psicológica [online]. 2002, vol.20, n.3, pp.401-406. ISSN 0870-8231.

The author reflects on the new social-economic and cultural order and its influence on norms, patterns and models that regulate behaviours. A reference is made to the answers available to people with special needs, namely on the legal and educational level. Inclusive School, the paradigm that allowed intervention to move from the medical domain into the psychopedagogical domain, is emphasised.

Palabras clave : People with special needs; education; Inclusive School.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons