SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número4“PApi - Pais por Inteiro” Programa de intervenção em grupo para o ajustamento pessoal e a promoção da coparentalidade positiva em pais divorciadosQualidade da experiência subjectivano quotidiano escolar de adolescentes: Implicações desenvolvimentais e educacionais índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

PINHEL, Joana; TORRES, Nuno  y  MAIA, Joana. Crianças institucionalizadas e crianças em meio familiar de vida: Representações de vinculação e problemas de comportamento associado. Aná. Psicológica [online]. 2009, vol.27, n.4, pp.509-521. ISSN 0870-8231.

In this study an attempt was made to analyse the attachment and the behaviour of institutionalized children and familiar environment. Construction of narratives, values of security and coherence were studied using the Attachment Story Completion Task (ASCT) (Bretherton, Ridgeway, & Cassidy, 1990) and behaviour was analyzed using Child Behaviour Checklist (CBCL) (Achenbach, 1991) on a sample of 35 pre-scholar and early school age children. The results show the existence of negative and significant correlations between the ASCT and the CBCL for the Scales of Aggressive Behaviour and Isolation and also a negative but non significant correlation for the Hyperactivity Scale.

Palabras clave : Behaviour; Institutionalization; Representation of Attachment.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons