SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2Fatores de risco e mecanismos de proteção nas narrativas das famílias em situação de violência conjugalO lugar dos brinquedos: Semelhanças e singularidades das escolhas de crianças brasileiras e portuguesas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

OSORIO, Ana et al. Metodologias de avaliação do desenvolvimento da cognição social da infância até à idade pré-escolar. Aná. Psicológica [online]. 2011, vol.29, n.2, pp.259-274. ISSN 0870-8231.

Over the last few decades, research on social cognition has thrived to a great extent and much of its focus has been devoted to how children come to understand the human mind. The importance of addressing the unique developmental changes that occur in the early years of life is related to the vast impact of social cognition on everyday social understanding and action. In this sense, the goals of this work are: (a) to provide a brief theoretical overview of three classical social-cognitive milestones from infancy to the preschool years; (b) to provide examples of assessment methodologies for these developmental milestones; and (c) to compare and contrast each methodology so as to assist researchers in their selection..

Palabras clave : Assessment; Infancy; Preschool years; Social cognition.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons