SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue2Translation, Adaptation and Validation study of the ASSIST in a sample of Portuguese Higher Education StudentsUnveiling the phenomenon bullying in public schools in Porto Alegre, RS, Brazil author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Portuguesa de Educação

Print version ISSN 0871-9187

Abstract

GELATTI, Lilian Schwab  and  PREMAOR, Vânia Ben. Auto-avaliação da atuação da tutoria no curso de licenciatura em pedagogia a distância de uma universidade brasileira. Rev. Port. de Educação [online]. 2009, vol.22, n.2, pp.219-248. ISSN 0871-9187.

Este artigo relata e analisa a auto-avaliação da atuação de tutores no Curso de Licenciatura em Pedagogia à Distância - PEAD/UFRGS, oferecido por uma universidade brasileira. Buscou-se sondar, mediante um estudo de caso, a função dos tutores no contexto deste curso a distancia, em conformidade com o Guia do Tutor, e aferir se tais procedimentos ensejam melhor aprendizagem.

Keywords : Tutoria; Educação à distância; Avaliação.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )