SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Contribuições das ciências sociais em face dos entraves à educação para sociedades sustentáveisO trabalho dos professores em contextos de gestão escolar índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

DAL RI, Neusa Maria  e  VIEITEZ, Candido Giraldez. Democratic management in public schools: an educational experience of the MST. Rev. Port. de Educação [online]. 2010, vol.23, n.1, pp.55-80. ISSN 0871-9187.

The purpose of this work is to discuss the pedagogy of Movimento dos Trabalhadores Sem Terra through the analysis of the main pedagogical elements present in the Escola Municipal de Ensino Fundamental Construindo o Caminho. The school which is ruled by the Movimento has different functioning and organization of those usually found in official schools, highlighting educational categories as: union between teaching and work, and democratic administration shared by students, teachers, other workers and community.

Palavras-chave : Democratic education; Self-administration; MST; Work.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )