SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Gestão democrática na escola pública: uma experiência educacional do MSTProjetos educativos regionais e projetos divergentes da nação índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

FERREIRA, Liliana Soares. The work of the teachers in contexts of pertaining to school management. Rev. Port. de Educação [online]. 2010, vol.23, n.1, pp.81-98. ISSN 0871-9187.

In this article, I present arguments, systemize relations between the pertaining to school management and the work of the teachers. I consider that the management processes, in the pertaining to school contexts, are implied and, in a similar way, intervene with the work of the teachers who are the production of the lesson and the knowledge. When being carried through collective and democratic efforts of management, they go, if configuring the professional conditions and possibilities, in movements of knowledge and power, disclosed in the language, in the daily pertaining to school.

Palavras-chave : Work; Teachers; Management; School.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )