SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2A liderança das escolas em três regiões portuguesas: uma visão a partir da avaliação externaAlfabetização de idosos e adultos ou leitura e escrita? índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

SARMENTO, Dirléia Fanfa  e  FOSSATTI, Paulo. Teacher training, professional knowledge and educational practices: the quality of early childhood education. Rev. Port. de Educação [online]. 2012, vol.25, n.2, pp.117-140. ISSN 0871-9187.

The article focuses the professional knowledge that permeates the educational practices of teachers of Early Childhood Education in Brazil, who participated in the In-service Training Program “Escola em Movimento: Saberes e Fazeres em Cena”. It emphasizes that the increase in the quality indicators of education presupposes the existence of public policies directed to the monitoring of such indicators, the managers’ and teachers’ training and the offer and maintenance of conditions that enable the teaching and learning processes.

Palavras-chave : Teacher training; Professional knowledge; Educational practices; Quality indicators of education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )