SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1Identidades docentes e diferença no discurso de professores de Língua Inglesa em formação inicialFatores que influenciam a aprendizagem de conceitos matemáticos em cursos de engenharia: Um estudo exploratório com estudantes da Universidade do Minho índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

FUJITA, Júnia Aparecida Laia da Mata; CARMONA, Elenice Valentim; SHIMO, Antonieta Keiko Kakuda  e  MECENA, Elizane Henrique de. Problematization methodology with Maguerez´s Arch on therapeutic play teaching. Rev. Port. de Educação [online]. 2016, vol.29, n.1, pp.229-258. ISSN 0871-9187.  https://doi.org/10.21814/rpe.5966.

This study aimed to report the experience of teaching therapeutic play according to the Problematization methodology with Maguerez´s Arch to nursing undergraduation students, as well as the obtained results. This teaching strategy was used with 52 students of a private institution in Curitiba, Parana State, Brazil. The five steps of Maguerez´s Arch were implemented: 1. Reality observation; 2. Key-points; 3. Theorizing; 4. Solution hypotheses; 5. Application to reality - Practice. Students developed ten therapeutic toys. There was an opportunity of experiencing different aspects of the teaching-learning process, what denotes that undergraduation courses based on active methodologies and no longer limited to lectures on theoretical content have the potential of educating professionals well prepared to meet current health demands.

Palavras-chave : Nursing education; Teaching; Problem-based learning; Play and toys.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons