SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1Horários laborais dos progenitores e incidência no desempenho académico dos alunos do 1º ciclo do ensino básico: Efeitos diferenciais do géneroReformas do Estado e políticas públicas: trajetórias de democratização e privatização em educação. Brasil e Portugal, um diálogo entre pesquisas índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187

Resumo

OLIVEIRA, Fabiana de. Considerations about an experience of children participation in urban areas in Brazil and their perspective about it. Rev. Port. de Educação [online]. 2017, vol.30, n.1, pp.157-179. ISSN 0871-9187.  https://doi.org/10.21814/rpe.8688.

The aim of the current study is to address child participation according to actions taken by a Brazilian non-governmental organization. The developed research is featured as qualitative due to the conduction of a bibliographic and documental study and to the consequent content analysis. It is known that studies focused on child participation, as well as the contributions from the Childhood Sociology, allow thinking about the way children act in society by understanding them as social actors, as subjects with rights and voice. The Brazilian experience we brought to the current study shows important paths about children's participation in public areas, mainly in urban areas. Projects about children and their life contexts give children the status of active and competent citizens, and show them as very attentive to the space around them.

Palavras-chave : Child participation; Rights; Child; Childhood.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons