SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Mais além da NGP: a narrativa da Pós Nova Gestão Pública nos sistemas educativos de Espanha e BrasilA racionalidade do Método de Regressão em Árvore é mais apropriada do que o Modelo Linear Geral para analisar dados educacionais complexos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187versão On-line ISSN 2183-0452

Resumo

ABRANTES, Pedro. Inclusive education: Analytical framework and application to the Portuguese case. Rev. Port. de Educação [online]. 2021, vol.34, n.2, pp.25-41.  Epub 31-Dez-2021. ISSN 0871-9187.  https://doi.org/10.21814/rpe.18677.

The concept of inclusive education has gained undeniable centrality in education policies. Based on the identification of a set of theoretical approaches and research on this subject, this article proposes an analytical framework to discuss the progress, weaknesses and challenges of education systems and programs committed to the purpose of inclusive education, applying this framework to discuss the evolution of the Portuguese education system in the first two decades of the 21st century. In a nutshell, this analysis evidences an important progress, but also persistent gaps, including on the production of systematic information and knowledge.

Palavras-chave : Inclusion; policies; learning; indicators.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )