SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número1Cidadania, educação cívica e participação cidadã como significados emergentes nos estudantes do ensino secundário que participam em movimentos estudantis.Merleau-Ponty e a Educação Física com crianças índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Portuguesa de Educação

versão impressa ISSN 0871-9187versão On-line ISSN 2183-0452

Resumo

DAMAS BEITES, Patrícia; ANDRADE FERREIRA PEEL, Misleine  e  PEREIRA PEIXOTO DA COSTA, Maria Cecília Rosas. Task design based on errors with complex numbers. Rev. Port. de Educação [online]. 2023, vol.36, n.1, e23017.  Epub 01-Jun-2023. ISSN 0871-9187.  https://doi.org/10.21814/rpe.25337.

Productions of higher education students, for an individual assessment through a proof task, are considered. Taking into account the mathematical concepts associated with the assessment, to classify the errors in the productions and, based on these, to construct tasks for the classroom were intended objectives. In this sense, the qualitative research makes use of content analysis with new criteria of categorization of errors. Errors related to the comprehension of consequences of the definition of modulus of a complex number and proof strategies in mathematics are identified. The proposals, for the students to explain and to make sense of errors with complex numbers, are: concept questions; erroneous examples; completion tasks; tasks for modifying the statement.

Palavras-chave : Error; Proof in Mathematics; Modulus of a complex number; Task..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )