SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroTEMATICO5Com uma pequena ajuda dos meus amigos: consumo de música e redesO impacto da crise económica na vida quotidiana de jovens italianos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sociologia

versão impressa ISSN 0872-3419

Resumo

GATO, Maria Assunção. Consuming residential spaces beyond economic values. Sociologia [online]. 2015, n.tematico5, pp.67-92. ISSN 0872-3419.

Like other consumer goods, residential spaces can also be understood as an object which can be valued, consumed and used as an important element in the identification, differentiation and negotiation of social belonging among individuals and groups. Based on a comparative analysis between two residential areas located in Lisbon - Príncipe Real and Parque das Nações -this article aims to explore the consumption and the valuation of residential space as products socially produced and whose value goes beyond the economic dimension

Palavras-chave : residential spaces; consumption; production of value.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons