SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49Os erros de Damásio: homenagem a uma fonte de inspiração índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sociologia, Problemas e Práticas

versão impressa ISSN 0873-6529

Resumo

MARTINS, Susana da Cruz. Portugal, a frontier area in Europe: an interpretation of socio-educational indicators. Sociologia, Problemas e Práticas [online]. 2005, n.49, pp.141-161. ISSN 0873-6529.

At the centre of this article is the identification of educational patterns in the European Union and the associated trends, on the basis of a selection of comparative European statistics. With a view to completing a mosaic of socio-educational configurations in the EU, one of its complementary analytical aims is to interpret indicators that, in some form, express the schooling conditions and processes of the various countries’ populations.

Palavras-chave : Education; European comparison; schooling patterns; European Union.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons