SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue52New forms of work organisation and autonomy at workThe place of the black population in the image of Lisbon author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Sociologia, Problemas e Práticas

Print version ISSN 0873-6529

Abstract

SANTOS, Maria João  and  MARQUES, Ana Paula. O Caso dos Call Centers: Organização do trabalho e atitudes face ao trabalho e emprego . Sociologia, Problemas e Práticas [online]. 2006, n.52, pp.67-86. ISSN 0873-6529.

Actualmente, embora diferentes, perduram muitas linhas de montagem. Diferentes, muitas delas porque a automatização é omnipresente, a produção é especializada e, sobretudo, porque os trabalhadores têm qualificações elevadas e projectos de vida paralelos. O presente artigo baseia-se num estudo de caso efectuado numa empresa prestadora de serviços de call center. Analisa a organização do trabalho na linha de atendimento, o modo como os operadores são afectados por ela e quais as atitudes perante o trabalho e o emprego.

Keywords : organização do trabalho; neotaylorismo; emprego; call center.

        · abstract in English | French | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License