SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número66As classes sociais já não contam? Advocacia e reprodução socialA (id)entidade do ensino superior politécnico em Portugal: da Lei de Bases do Sistema Educativo à Declaração de Bolonha índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sociologia, Problemas e Práticas

versão impressa ISSN 0873-6529

Resumo

DIAS, Paulo Coelho. Pupils’ study strategies in relation to socialisation processes. Sociologia, Problemas e Práticas [online]. 2011, n.66, pp.71-94. ISSN 0873-6529.

In this article we analyse the time that a sample of Lisbon pupils in grades 5, 7 and 12 dedicate to the most important sources of information available for the study of science: schoolbooks, notes, scientific documentaries (BBC Wildlife, National Geographic, Discovery Channel, etc.), the Internet and CD-ROMs, films and videos, and/or books and scientific journals. On the one hand, the influence of the family and the teacher and, on the other, the pupils’ gender and motivation for science are problematised. The results show that the pupils’ study strategies are basically influenced more by the family than by the teacher. Clearly, the study strategies referred to vary according to the pupils’ social origins, gender, and grade in school (5, 7 or 12).

Palavras-chave : learning science; study strategies for science; new information technology; television and learning; scientific documentaries.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons