SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número75O que fazem os gestores?: A atividade gestionária de centros comerciaisAs perceções de riscos ocupacionais no setor ferroviário índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sociologia, Problemas e Práticas

versão impressa ISSN 0873-6529

Resumo

FERREIRA, Nuno. New elements for an analysis of the dynamics of the secondary classroom. Sociologia, Problemas e Práticas [online]. 2014, n.75, pp.63-81. ISSN 0873-6529.  https://doi.org/10.7458/SPP2014753576.

The relevance of the impact of new ICTs on society and everyday life of social actors has allowed sociological analysis to extend its grasp far beyond the obvious features of the network society. Since the incidence of these phenomena intersect with ways of communicating and accessing information, it becomes increasingly reasonable to consider a series of changes and reconfigurations within teaching contexts and, essentially, the pedagogical relationship. The analysis of the secondary classroom must take into account these emerging realities and combine them with existing models. This article proposes widening the sociological debate around school changes, contributing with new analytical features concerning classroom ethongraphy.

Palavras-chave : pedagogical relationship; classroom ethnography; network society.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons