SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue87Trajectories and generational attitudes: temporalities and attitudes in relation to education, work and consumption among three generations of young Spaniards and PortugueseFault lines in education: dualization and diversification of pathways over 40 years of debate on education policy in Portugal author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Sociologia, Problemas e Práticas

Print version ISSN 0873-6529

Abstract

GARCIA, Rubén Martínez; VALENZUELA, Ángela L. de  and  CRESPO, Laura Varela. O impacto da crise na conciliação dos tempos quotidianos: análise das famílias dos alunos da educação primária na Galiza. Sociologia, Problemas e Práticas [online]. 2018, n.87, pp.29-44. ISSN 0873-6529.  https://doi.org/10.7458/SPP2018879498.

O artigo estuda a perceção das famílias galegas com crianças escolarizadas, a frequentar a Educação Primária (6-12 anos), sobre as repercussões da crise económica na conciliação da sua vida familiar, laboral e pessoal, analisando o seu grau de satisfação em relação à mesma. A partir dos dados do inquérito elaborado ad hoc para as famílias, os resultados indicam que mais de metade das pessoas entrevistadas (n = 2037) consideram que a crise não afetou a harmonização dos seus tempos diários. Porém, a maioria não se sente satisfeita com a organização dos tempos da vida diária, comprovando-se que a crise tem diminuído a sua capacidade para alcançar as metas profissionais, familiares e pessoais.

Keywords : crise económica; conciliação; família; satisfação.

        · abstract in English | Spanish | French     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License