SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue1Self-regulatory cognitive processes have been studied in order to understand how they affect the learning results and how they can be stimulated and developed in students. author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Psicologia

Print version ISSN 0874-2049

Abstract

MARTINS, Maria João Alvarez. Porque e para quem escrever?: Crenças sobre a escrita, sua função e audiência. Psicologia [online]. 1996, vol.11, n.1, pp.103-116. ISSN 0874-2049.

O presente artigo enfatiza a importância das crenças no contexto da aprendizagem escolar, em particular no domínio da composição escrita. A investigação realizada com uma amostra de 103 jovens dos 5.o, 8.o e 11.o anos de escolaridade centra-se na exploração das crenças associadas às funções e audiências de três categorias de escrita: expressiva, transaccional e poética. A autora propõe uma reflexão sobre os resultados encontrados e sugere algumas pistas gerais de intervenção educacional.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License