SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1A relação entre cognição e motivação ao nível da aprendizagem escolar: Uma análise do modelo das «abordagens à aprendizagem»Que confiança podemos ter nas conclusões estatísticas que apresentamos ? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Psicologia

versión impresa ISSN 0874-2049

Resumen

PINTO, Alexandra Marques. O pensamento do professor na fase interactiva do ensino: meta-reflexões, dos professores aos investigadores. Psicologia [online]. 1996, vol.11, n.1, pp.139-147. ISSN 0874-2049.  https://doi.org/10.17575/rpsicol.v11i1.598.

This article reflects on and analizes a research made in the context of teacher thinking paradigm. The major goals of this studie were the description, understanding and explanation of some significa tive variables in teachers' interactive thoughts domain - what, how and why teachers think while interacting with students in the classroom. Therefore, ten indepth case-studies were made, using qualitative methodologies, namely stimulated recall techniques. Finaly, the article tries to clarify the meaning of the results and the implications for teacher education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons