SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1Propriedades psicométricas da Escala de Respostas Socialmente Desejáveis - 5 (SDRS-5) em jovens institucionalizadosInvestigação do funcionamento clínico da dimensão Necessidade de Atenção do Inventário Dimensional Clínico da Personalidade índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Psicologia

versão impressa ISSN 0874-2049

Resumo

CAMPOS, Francisco Ascenso; SIMOES, Vera Costa  e  FRANCO, Susana Alves. The quality in fitness group activities: construction and validation of the questionnaire "Fitness Instructor Quality - Group Activities" (QIF-AG). Psicologia [online]. 2016, vol.30, n.1, pp.37-48. ISSN 0874-2049.  https://doi.org/10.17575/rpsicol.v30i1.1069.

Knowing that inadequate behaviors or don't like of the instructor are reasons presented by group fitness participants to dropout, it is increasingly recommended to gyms to apply strategies do decrease the dropout and increase the loyalty of participants (Franco, Pereira, & Simões, 2008). By that, the aim of this study is to construct and validate a questionnaire to assess the quality of the group fitness instructor. The construction was based on a theoretical model with 4 dimensions and 25 categories (Campos, 2015). After completing of the several underlying phases of this process, in particular after the exploratory and confirmatory factor analysis, the questionnaire QIF-AG is considered valid, although with some limitations, presenting a factorial structure with 2 correlated factors: Relational Quality (11 items) and Technical-pedagogical Quality (14 items).

Palavras-chave : Fitness; Instructor; QIF-AG; Quality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons