SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue23Interrogative Suggestibility in Women Victims of Couple ViolenceGender (a)symmetries in the access to Engineering and Science in Public Higher Education author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Ex aequo

Print version ISSN 0874-5560

Abstract

MOZZICONACCI, Vanina. Raparigas e rapazes: uma boa ou uma má educação?. Ex aequo [online]. 2011, n.23, pp.149-162. ISSN 0874-5560.

À distância de 60 anos, duas das raras feministas que escreveram sobre educação, Madeleine Pelletier (L'Éducation féministe des filles, 1914) e Elena Gianini Belotti (Du côté des petites filles, 1973) parecem apresentar a mesma proposta para atingir uma socialização igualitária: masculinizar as raparigas. Significa isto que as feministas consideram que os valores, inculcados até então às raparigas, são menos bons do que os propostos para os rapazes? Ou é mais difícil mudar a forma como são educados os rapazes? Mostrar-se-á de que modo certas teorias feministas actuais permitem renovar a nossa abordagem sobre a educação.

Keywords : educações feministas; socialização diferenciada; masculinização.

        · abstract in English | French     · text in French     · French ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License