SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23Sugestionabilidade Interrogativa em Mulheres Vítimas de Violência Conjugal(A)Simetrias de género no acesso às Engenharias e Ciências no Ensino Superior Público índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ex aequo

versão impressa ISSN 0874-5560

Resumo

MOZZICONACCI, Vanina. Girls or boys: who is not well-brought-up?. Ex aequo [online]. 2011, n.23, pp.149-162. ISSN 0874-5560.

Writing 60 years apart from each other, Madeleine Pelletier (The Feminist Education of Girls, 1914) and Elena Gianini Belotti (What Are Little Girls Made Of?, 1973), two of the few feminist authors to explicitly discuss the raising of children, appear to propose one and the same solution for achieving a more egalitarian socialization: masculinize the girls. Does this mean that feminists regard the values hitherto inculcated in young girls as inferior to those instilled in boys? Or is it simply more difficult to change the way in which we raise boys? This article examines how contemporary feminist theories can inform a new approach to education.

Palavras-chave : feminist theories of education; gendered socialization; masculinization.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Francês     · Francês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons