SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue34Rhetorical perspectives present in Brazilian political discourse in the context of Brazil-Africa cooperationPublic transparency mediated by computers: How are the ministries of Mozambique in light of legislation? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Cadernos de Estudos Africanos

Print version ISSN 1645-3794

Abstract

RODRIGUES, Eni Alves. Mia Couto e as Possibilidades Literário-Pedagógicas para a Lei n.º 10.639/03. Cadernos de Estudos Africanos [online]. 2017, n.34, pp.169-196. ISSN 1645-3794.  https://doi.org/10.4000/cea.2309.

O artigo pretende avaliar de que forma Mia Couto, autor de literaturas africanas de língua portuguesa, pode ser abordado na Lei n.º 10.639/2003, ou seja, no estudo da história da África e dos africanos, da luta dos negros no Brasil, da cultura negra brasileira e na constatação da importância do negro na formação da sociedade nacional, resgatando a contribuição do povo negro nas áreas social, econômica e políticas pertinentes à história do Brasil. Neste artigo procedeu-se à análise literária da escrita miacoutiana em consonância com as recomendações da Lei n.º 10.639/2003, mostrando a sua importante contribuição literária e pedagógica para a aplicabilidade da referida lei.

Keywords : Lei n.º 10.639/2003; literatura afro-brasileira; Mia Couto-obras; propostas pedagógicas; brincriações; realismo.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License