41 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Cadernos de Estudos Africanos

 ISSN 1645-3794

LOPES, José. Engagement of CSOs in the Collaborative Governance of Education Policy Process in Cabo Verde. []. , 41, pp.91-117.   16--2022. ISSN 1645-3794.  https://doi.org/10.4000/cea.6336.

^a

This paper analyses the engagement of Civil Society Organizations (CSOs) in the collaborative governance of education policies in Cabo Verde. In contrast with the mainstream view of CSOs as opposition groups separate from the state, the paper frames them as integrative parts of the collaborative governance process. CSOs’ collaboration with the government in education policy-making generates a (societal linking) social capital in the form of understanding, shared norms, and mutual trust among the various stakeholders within the education system. Such capital is an important resource to guarantee the proficiency and efficiency of education policies.

^len^a

Este artigo analisa o envolvimento das Organizações da Sociedade Civil (OSC) na governação colaborativa das políticas educacionais em Cabo Verde. Em contraste com a visão dominante das OSC como grupos de oposição separados do Estado, o artigo enquadra-as como partes integrantes do processo de governação colaborativa. A colaboração das OSC com o Governo na formulação de políticas educacionais gera um capital social (ligação societal) sob a forma de entendimento, normas partilhadas e confiança mútua entre os vários intervenientes no sistema educacional. Esse capital é um recurso importante para garantir a proficiência e eficiência das políticas educacionais.

^lpt

: .

        · | |     ·     · ( pdf )