SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1O impacto da Responsabilidade Social das Empresas na Economia SocialOs efeitos da desmaterialização das relações bancárias devido ao uso do Internet «Banking» e do marketing relacional índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

versão impressa ISSN 1645-4464

Resumo

FERNANDES, António. Organizational effectiveness assessment methodology for Higher Education. Rev. Portuguesa e Brasileira de Gestão [online]. 2008, vol.7, n.1, pp.77-87. ISSN 1645-4464.

The organizational effectiveness assessment methodology for Higher Education that was proposed by Cameron (1978) is the central theme of this text. The theoretical framework of the theme reveals the inexistence of consensus about the concept. For that reason, the study of this variable in a specific context involves the use of a 63 indicators that allow the evaluation of nine effectiveness criteria and can be grouped in three domains, namely the academicals domain, the external adaptation domain and the moral domain.

Palavras-chave : Organizational Effectiveness; Higher Education; Academicals Domain; External Adaptation Domain; Moral Domain; Competitive Values Model.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons