SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue1-2Competition and performance in the management of equity mutual funds: The Portuguese caseMotivations for anti-consumerist cyber activism in anti-brand virtual communities author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

Print version ISSN 1645-4464

Abstract

BRITO, Carlos. Uma abordagem relacional ao valor da marca. Rev. Portuguesa e Brasileira de Gestão [online]. 2010, vol.9, n.1-2, pp.49-63. ISSN 1645-4464.

As marcas não são meros sinais. As marcas não se resumem também a simples elementos que ajudam a posicionar produtos e empresas. Durante muitos anos, as marcas foram encaradas como elos de ligação entre os produtos/empresas e os seus clientes. Contudo, esta perspectiva mudou significativamente na medida em que as marcas são hoje encaradas como parceiras nos relacionamentos que se estabelecem com os consumidores. Neste contexto, este trabalho desenvolve um modelo integrado que tem por base uma perspectiva relacional do valor da marca.

Keywords : Marca; Marketing Relacional; Interacção; Valor da Marca; Notoriedade; Imagem; Fidelidade; Envolvimento; Emoção.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License