SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue2-3Anxiety and fear in the company: risk perception of management decisionsHighways management: Brazilian Federal toll highways efficiency analysis author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

Print version ISSN 1645-4464

Abstract

AZEVEDO, António  and  FARHANGMEHR, Minoo. O valor da marca made in Portugal. Rev. Portuguesa e Brasileira de Gestão [online]. 2012, vol.11, n.2-3, pp.38-54. ISSN 1645-4464.

A construção de uma marca forte é apontada cada vez mais como solução para a competitividade das empresas portuguesas. Este texto discute o papel da origem em interacção com a personalidade da marca no processamento da publicidade e criação de valor na construção de marcas de vestuário à luz do modelo desenvolvido, designado por SCARM (Self-Congruent Advertising Response Model). A análise comparativa do valor da marca, medido pelo preço máximo a pagar, revelou que as marcas de personalidade sofisticada, com nome estrangeiro - mas made in Portugal - tem um valor potencial mais elevado.

Keywords : Construção da Marca; Valor da Marca, País de Origem; Personalidade da Marca, Auto-Congruência; Processamento da Publicidade; Análise Conjunta.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License