SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número4Influência dos valores pessoais no comportamento «verde» do consumidorInsucesso em redes de cooperação: Estudo multicasos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

versão impressa ISSN 1645-4464

Resumo

VICENTE, Paula  e  REIS, Elizabeth. Marketing research with mobile phones: a Portuguese case. Rev. Portuguesa e Brasileira de Gestão [online]. 2012, vol.11, n.4, pp.38-48. ISSN 1645-4464.

The mobile phone penetration rate in Portugal has shown a marked increase in recent years and has already exceeded that of fixed phones. This may be an incentive to make mobile phone a survey mode. This paper reports the results of a telephone survey conducted by means of mobile phones. The outcomes show that the sample obtained is not representative of the target population in relation to several socio demographic characteristics; this profile is shared by the three mobile networks. A striking feature of the sampling process was that the high percentage of the contacts made was to non-attributed numbers. The response rate was about 20%.

Palavras-chave : Marketing Research; Mobile Phones; Telephone Surveys.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons