SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3Olá! Estás a ouvir-me? Estudo exploratório da informação de saúde e da sua compreensão, com base em fontes da Internet em português e inglêsRevisitar a política nacional britânica de marketing social índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

versão impressa ISSN 1645-4464

Resumo

VERISSIMO, Diogo. The Easter Bilby as a counter-marketing strategy for biodiversity conservation. RGPLP [online]. 2017, vol.16, n.3, pp.59-72. ISSN 1645-4464.

Social marketers regularly have to contend with antagonistic marketing efforts promoted by other social actors, such as the tobacco and alcohol industries. These efforts can severely limit the impact of social marketing. As a consequence, social marketers often engage in counter-marketing, the development of marketing strategies aimed at undermining the messages promoted by a competitor. In this paper, it is studied the creation of the Easter Bilby brand, developed in Australia as a counter-marketing strategy to the popular Easter bunny. Rabbits are invasive to Australia and have caused massive damage to the country's biodiversity while the bilby is an endemic and threatened species that better reflects the uniqueness of Australia's fauna.

Palavras-chave : Australia; Branding; Easter Bunny; Invasive Species; Social Marketing.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons