SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue9Setting a counter-hegemoniccement. Reflections about Education and DevelopmentThe University of Coimbra strike’s at 1907. Educational and politics repercussion. author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Lusófona de Educação

Print version ISSN 1645-7250

Abstract

RODRIGUES, Verone Lane. Pedagogia da Humanidade: por uma Epistemologia Feminina Freiriana. Rev. Lusófona de Educação [online]. 2007, n.9, pp.51-59. ISSN 1645-7250.

Este artigo trata da construção do conhecimento sob uma perspectiva feminina a partir de uma formulação pedagógica inspirada nas idéias de Paulo Freire. A teoria freiriana relida sob o prisma da Teoria da Civilização do Oprimido considera as mulheres oprimidas como enunciadoras da ciência e da epistemologia e não apenas alvo de suas enunciações.

Keywords : Paulo Freire; conhecimento; Pedagogia do Oprimido; gênero feminino.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )