SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número9Construir uma argamassa contra-hegemónica: Reflexões sobre Educação DesenvolvimentoA greve académica de 1907. Suas repercussões políticas e educacionais índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Lusófona de Educação

versión impresa ISSN 1645-7250

Resumen

RODRIGUES, Verone Lane. The Feminine Contribution in the Construction of the Knowledge under the Perspective of Paulo Freire’s Thought. Rev. Lusófona de Educação [online]. 2007, n.9, pp.51-59. ISSN 1645-7250.

This article treats on the construction of the knowledge under a feminine perspective from an inspired pedagogical formularization in the ideas of Paulo Freire. The freirian theory, (re) read under the prism of a Theory of the Civilization of the Oppressed, considers oppressed women as announcers of science and epistemology and not only as an object of another’s enunciations.

Palabras clave : knowledge; Paulo Freire; Pedagogy of the Oppressed; feminine gender.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )