SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número14Historiografia da educação na América Portuguesa: balanço e perspectivasAs tecnologias da informação e comunicação como recursos no Ensino Secundário: um estudo de caso índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Lusófona de Educação

versão impressa ISSN 1645-7250

Resumo

RODRIGUEZ, José Álvarez  e  CRUZ, Manuel Fernández. Descriptive analysis of affectivity in teachers on training in the Faculty of Education Sciences at the University of Granada. Rev. Lusófona de Educação [online]. 2009, n.14, pp.125-144. ISSN 1645-7250.

This articles deals with a descriptive analysis of the affective of the pedagogy and teaching profession students’ values of the faculty of Education Sciences at the University of Granada in the course 2004- 2006. First we present a brief referential frame on the concept of affectivity, pointing out some characteristics about feelings and emotions, then we go deeply on the characteristics of our research and some general results so as to finally focus in the specific analysis of feeling, love , happiness and emotion in the teachers’ formation processes

Palavras-chave : affectivity; teachers training; feelings; emotions; happiness.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )