SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Efeito de um programa escolar de estimulação motora sobre desempenho da função executiva e atenção em criançasAtividade eletromiográfica dos músculos estabilizadores da escápula durante variações do exercício push up em indivíduos com e sem síndrome do impacto do ombro índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Motricidade

versão impressa ISSN 1646-107X

Resumo

SOUZA, T.O.; SANTOS, J.J.; TORRIANI-PASIN, C.  e  CORREA, U.C.. The contextual interference effect on the motor skill acquisition and the functional and nominal difficulties of the task. Motri. [online]. 2013, vol.9, n.3, pp.57-69. ISSN 1646-107X.  https://doi.org/10.6063/motricidade.9(3).763.

The aim of this study was to investigate the effect of contextual interference on the motor skill acquisition in function of the functional and nominal difficulties of the task. The study included 160 adults of both genders with average age of 21.3 (± 3.3) years. The design involved 8 groups of experienced and inexperienced individuals (functional difficulty) who practiced a simple or complex (nominal difficulty) coincident timing task, in a random or blocked condition. Performance was measure by the absolute, variable, and constant errors. Results did not show differences between random and blocked groups in all conditions of difficulty. Therefore, it was concluded that the effect of contextual interference is not dependent of the nominal and functional difficulties of the task.

Palavras-chave : contextual interference; functional difficulty; nominal difficulty.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons