5Una aproximación teórica al contexto institucional de las políticas de gestión ambiental de los campos de golf Andaluces 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Revista Encontros Científicos - Tourism & Management Studies

 ISSN 1646-2408

GORCHEVA, Tania Vesselinova. Corporate Growth in Bulgarian Tourism Business. []. , 5, pp.65-77. ISSN 1646-2408.

^len^aThe main task of this research is to create a model of coordination growth drivers in a firm’s operation. When looking for the source of growth in a firm the focus falls on the possibilities for sustainable development of tourism business. The theoretical model reflects the organization and operation of corporate business as regards determining factors from business environment and proves that the development of tourism business today is influenced by the sustainability concept. The empirical research of corporate growth in Bulgarian tourism business is based on a survey and uses a mix of qualitative and quantitative methodologies to study the sustainability of corporate growth in tourism in Bulgaria.^lpt^aO principal objectivo desta investigação é a criação de um modelo coordenação de motores de crescimento no funcionamento de uma empresa. Quando se procura a origem do crescimento numa empresa a atenção recai nas possibilidades de desenvolvimento sustentável da actividade turística. O modelo teórico reflete a organização e funcionamneto da actividade empresarial no que diz respeito aos factores determinantes do ambiente da empresa e prova que o desenvolvimento actual da actividade turística é influenciado pelo conceito de sustentabilidade. A pesquisa empírica do crescimento empresarial na actividade turística na  Bulgária é baseada num questionário e recorre a uma combinação de metodologias qualitativas e quantitativas para estudar a sustentabilidade do cescimento empresarial do turismo na Bulgária.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )