SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número8Clasificación de textos en lenguaje natural usando la WikipediaAnálisis de Decisiones en la Selección de Proveedores de Tecnologías de la Información: Una Revisión Sistemática índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

versão impressa ISSN 1646-9895

Resumo

TEIXEIRA, Diogo  e  AZEVEDO, Isabel. Análise de opiniões expressas nas redes sociais. RISTI [online]. 2011, n.8, pp.53-65. ISSN 1646-9895.

The social networks have been increasingly used. Their popularity brought new features and applications. In social networks users contribute with their opinions and knowledge, forming a huge information repository. The use of this information by companies, which consider social networks as a way of promoting their products, has been rising. This study, through the use of Sentimental Analysis, sustain the conclusion that the information obtained from social networks (Facebook and Twitter) can be used to determine values that can be obtained in the commercialization of goods or services to be launched in the market.

Palavras-chave : Social Networks; Natural Language Processing; Sentimental Analysis.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )