SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número50Efeitos da realidade aumentada na aprendizagem das ciências naturais: uma revisão sistemática da literaturaModelo de tendencias para series complejas: caso de estudio tarifas hoteleras índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

versão impressa ISSN 1646-9895

Resumo

CARES, Carlos  e  GACITUA, Ricardo. Automatic Grading Systems for Programming Assignments: Review and Critique. RISTI [online]. 2023, n.50, pp.58-72.  Epub 30-Jun-2023. ISSN 1646-9895.  https://doi.org/10.17013/risti.50.58-72.

Reviewing programming assignments has become a time-consuming and critical activity for academics. Various feedback and automatic grading systems have been proposed in response to this problem. This article presents a review of various systems and automated feedback approaches for grading programming assignments to provide an overview of the functions of these systems and their challenges. The results show a difference between the tools proposed by the academy and those proposed by the industry, as well as a lack of evaluation frameworks.

Palavras-chave : Programming; teaching; automatic grading; feedback; learning outcomes.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )