SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número32Entre a Razão e o Sentimento: Ana Albuquerque, uma joalheira contemporânea do RenascimentoDesejo Motivo: imagens do incorpóreo na obra de Carolina Paz índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista :Estúdio

versão impressa ISSN 1647-6158

Resumo

RUIZ, Javier Garcerá  e  CRUZ, Juan Manuel Cabrera. Painting revealed: distortion and intertextuality in the work of Pedro Morales Elipe. Estúdio [online]. 2020, vol.11, n.32, pp.72-80.  Epub 31-Dez-2020. ISSN 1647-6158.

This article explores the effect of the intertextual dimension of the work of Spanish painter Pedro Morales Elipe on his development of an open, ambiguous and distorted pictorial language. To do so, we analyze the resources and strategies he recovers from the history of the still-life genre and, through the related writings of Derrida, Didi-Huberman or Merleau Ponty, we clarify his contribution to a diffuse pictorial language: an image subordinated to the plastic power of painting on its surface.

Palavras-chave : painting; intertextuality; still-life; distortion.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )