SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número1Os bebês e a brincadeira: questões para pensar a docênciaA Escola Portuguesa ao serviço do Estado Novo: as Lições de História de Portugal do Boletim do Ensino Primário Oficial e o Projeto Ideológico do Salazarismo índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Da Investigação às Práticas

versão On-line ISSN 2182-1372

Resumo

ŻYTKO, Małgorzata. Between theory and practice: Teaching maths to elementary school students in Poland. Invest. Práticas [online]. 2014, vol.4, n.1, pp.44-58. ISSN 2182-1372.

The development of children's school achievements in mathematics is one of the most important aims of education in Poland. The results of research concerning monitoring of school achievements in maths is not optimistic. We can observe low levels of children’s understanding of the merits of maths, self-developed strategies in solving problems and practical usage of maths skills. This article frames the discussion of this problem in its psychological and didactic context and analyses the causes as they relate to school practice in teaching maths.

Palavras-chave : teaching maths; classroom communication; pupils’ mistakes; elementary education.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons