SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número1Alguns aspetos psicológicos do grupo de crianças no jardim de infânciaAvaliação de desempenho docente, supervisão e desenvolvimento profissional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Da Investigação às Práticas

versión On-line ISSN 2182-1372

Resumen

SANCHES, Maria de Fátima Chorão  y  DIAS, Mariana. Liderança em agrupamentos de territórios de intervenção prioritária: imperativos, contingências e lógicas de acção. Invest. Práticas [online]. 2015, vol.5, n.1, pp.19-40. ISSN 2182-1372.

Focusing on leadership, this study aimed to identify the contingencies and requirements inherent to the process of implementing a program for Priority Education Intervention in a school cluster. Specifically, it sought to capture the heterogeneity of change logics and to identify ways of subjective appropriation of pedagogical and organizational leadership. The results reinforce the idea that implementing a new program has a holistic complexity, implying the presence of multiple integrated leadership strategies. The paper discusses the results in light of the initial theories, with emphasis on the logic of accountability and some signs of organizational 'Balkanization'.

Palabras clave : school leadership; policies of priority education; logics of governance in TEIP schools; contexts of change and accountability.

        · resumen en Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons