SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número1Alguns aspetos psicológicos do grupo de crianças no jardim de infânciaAvaliação de desempenho docente, supervisão e desenvolvimento profissional índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Da Investigação às Práticas

versão On-line ISSN 2182-1372

Resumo

SANCHES, Maria de Fátima Chorão  e  DIAS, Mariana. Liderança em agrupamentos de territórios de intervenção prioritária: imperativos, contingências e lógicas de acção. Invest. Práticas [online]. 2015, vol.5, n.1, pp.19-40. ISSN 2182-1372.

Focusing on leadership, this study aimed to identify the contingencies and requirements inherent to the process of implementing a program for Priority Education Intervention in a school cluster. Specifically, it sought to capture the heterogeneity of change logics and to identify ways of subjective appropriation of pedagogical and organizational leadership. The results reinforce the idea that implementing a new program has a holistic complexity, implying the presence of multiple integrated leadership strategies. The paper discusses the results in light of the initial theories, with emphasis on the logic of accountability and some signs of organizational 'Balkanization'.

Palavras-chave : school leadership; policies of priority education; logics of governance in TEIP schools; contexts of change and accountability.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons