SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2Ação sociopolítica e aprendizagem cooperativa: a elaboração de um banner com alunos do ensino fundamental no município de Miguel Pereira, Rio de JaneiroCapacitar futuros professores para a ação: práticas interventivas que partem da discussão de problemáticas ambientais índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Da Investigação às Práticas

versão On-line ISSN 2182-1372

Resumo

GARCIA-BERMUDEZ, Sismay; REIS, Pedro  e  VAZQUEZ-BERNAL, Bartolomé. Promotion of activism on environmental issues in middle-school students through web 2.0 tools. Invest. Práticas [online]. 2017, vol.7, n.2, pp.34-53. ISSN 2182-1372.

This paper presents preliminary results of a research that aims to identify the potentialities and limitations of collaborative virtual environments and Web 2.0 tools to promote activism on environmental issues in middle-school students. It is made a methodology’s description framed within the paradigm of complexity and evolution, action research and documentary analysis. The work is of qualitative and quantitative nature; at the end, it is presented a preliminary analysis of the results obtained with blogs, Facebook groups, YouTube videos built by students and a semi-structured interview, in which an analysis of some questions that relate to the questionnaires is presented.

Palavras-chave : Activism; Web 2.0; collaborative virtual environments; science teaching.

        · resumo em Espanhol | Francês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons