SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39A aula de PLNM com enfoque comunicativo: o ensino de vocabulário e o lugar do dicionárioProjecto de ensino-aprendizagem do português como língua estrangeira: O Canto do Mar, UW-Milwaukee índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Internacional em Língua Portuguesa

versão impressa ISSN 2182-4452versão On-line ISSN 2184-2043

Resumo

BAPTISTA, Dina. O ensino da língua portuguesa através da exploração dos géneros textuais digitais. RILP [online]. 2021, vol.39, pp.55-79.  Epub 25-Fev-2022. ISSN 2182-4452.  https://doi.org/10.31492/2184-2043.rilp2021.39/pp.55-79.

The texts produced in digital environments are undeniably inherited in print. However, the traits they acquire, consistent with the new space and the new circumstances of written communication, create a hybrid, interactive and participative communicative forms. This article addresses the issue of the need to include, in the teaching of Portuguese, didactic proposals for new textual genres, called digital. In case we consider that all communication develops strongly through digital environments, it will be inevitable to recognize that the teaching of a language must prepare students for the production and understanding of recurrent text genres in the social context and develop competences related to communicational trends and transformations of the associations.

Palavras-chave : didactics; Portuguese language; digital text genres; hybrid texts.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )