7 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

WILKS, Daniela    HEMSWORTH, Kevin. Soft Skills as Key Competencies in Hospitality Higher Education: Matching Demand and Supply. []. , 7, pp.131-139. ISSN 2182-8458.

^len^aThis study seeks to identify the competencies perceived as essential for hospitality industry leaders. Additionally, it offers some reflections upon hospitality management higher education and examines the structure of Portuguese undergraduate degrees in order to discuss whether the current educational offer matches specific industry demand. Both the literature review and the results of a survey with a sample of hoteliers indicate that soft skills are consistently rated as being the most important to effective performance in the field. On the other hand, an assessment of the undergraduate hospitality management programmes currently on offer in Portugal show a deficit in this area. Some recommendations are presented to redress the evident discrepancies between educational programme content and perceived industry needs. In particular the study proposes the adoption and tutelage of student by industry managers, here referred to as ";adopting a student".^lpt^aEste estudo busca identificar as competências consideradas como essências para os gestores da indústria hoteleira. Além disto, oferece algumas reflexões sobre o ensino superior de gestão hoteleira e examina a estrutura dos cursos de primeiro ciclo do ensino superior em Portugal com o propósito de analisar se a oferta educativa corresponde às necessidades específicas do sector. Tanto a revisão de literatura como os resultados de um inquérito a uma amostra de gestores hoteleiros indicam que as soft skills são apontadas como sendo essenciais para um desempenho adequado no sector da hotelaria. Por outro lado, um exame do conteúdo dos cursos revela um défice nesta área. Algumas recomendações são apresentadas para melhor adequar o conteúdo dos programas educativos às necessidades da indústria hoteleira. Em particular o estudo propõe a adopção e tutela de alunos por gestores hoteleiros, o que é designado como "adoptar um aluno".

: .

        · | |     ·     · ( pdf )