SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número4Alterações no perfil dos visitantes de Guimarães e na perceção dos atributos da cidade após o acolhimento da Capital Europeia da Cultura 2012A complexa interação entre Gestão de Pessoas, Mercado de Trabalho e Relações de Trabalho no Brasil índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Tourism & Management Studies

versão impressa ISSN 2182-8458versão On-line ISSN 2182-8466

Resumo

PADILLA-MELENDEZ, Antonio  e  LI, Zhenxing. Knowledge transfer exchange and dynamic Guanxi in Chinese universities. TMStudies [online]. 2017, vol.13, n.4, pp.55-63. ISSN 2182-8458.

This paper investigates the relevance of guanxi (关系) as a cultural factor in knowledge transfer exchange (KTE), on an individual level, in the Chinese university-industry context. Adopting a qualitative case-study approach, with data from 50 interviews, this work brings a fresh view to the role of social networks as a cultural value in university researchers' participation in KTE activities. In addition, this paper breaks the traditional linear view toward guanxi. Instead, it adopts a dynamic, dialectical, and holistic perspective towards the role of guanxi in KTE processes in the context of Chinese universities. It has been found that during the KTE process, guanxi networks should be balanced with the appropriate infrastructure, qualified staff, and financial investment to obtain successful outcomes. This study enriches the existing literature on the determinants that affect KTE researcher participation by highlighting the role of guanxi as a cultural factor.

Palavras-chave : Guanxi; knowledge transfer exchange; universities; China.

        · resumo em Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons