SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue2Bulgarian tourism and the problem of poverty alleviation in BulgariaEfficiency determinants in Portuguese banking industry: an application through fractional regression models author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Tourism & Management Studies

Print version ISSN 2182-8458On-line version ISSN 2182-8466

Abstract

PAIVA, Kely César Martins de et al. Gênero e experiências de retaliação. TMStudies [online]. 2018, vol.14, n.2, pp.53-62. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2018.14206.

Dadas as idiossincrasias do trabalho do call center, seu impacto na vida dos funcionários e suas possíveis reações, analisamos quais formas de retaliação podem ocorrer em um ambiente desse tipo, considerando gênero. Realizamos pesquisa descritiva qualitativa. Entrevistamos 20 agentes do call center (9 homens e 11 mulheres) em Belo Horizonte, capital do estado de Minas Gerais, no Brasil. Todas as entrevistas foram transcritas na íntegra e os dados foram submetidos à análise do discurso (abordagem francesa). Os resultados mostraram que, neste caso, não houve diferença de gênero em relação às injustiças percebidas. Assim, os trabalhadores de ambos os sexos muitas vezes retaliam e consideram suas ações razoáveis.

Keywords : Retaliação; gênero; call center.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License