19 3Delivering the European Skills Agenda: the importance of social skills for a sustainable tourism and hospitality industry 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

ZHU, Yanni et al. The interactive effects of extrinsic and intrinsic motivations on service recovery performance in the hospitality industry: the mediating role of self-efficacy. []. , 19, 3, pp.7-22.   30--2023. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2023.190301.

^a

In recent decades, interest has grown in understanding the mechanisms of service recovery performance (SRP) in the hospitality industry. This study introduces an interactive perspective incorporating both extrinsic and intrinsic factors, investigating the roles of inclusive leadership and job autonomy on employee self-efficacy, with self-efficacy mediating their relationships with SRP. Surface acting is proposed as a negative moderator. A sample of 83 supervisors and 350 frontline employees from 8 Chinese hotels completed questionnaires. Data analysis was conducted using PLS-SEM in Smart PLS 4 and regression analysis in SPSS 25. Results show that inclusive leadership and job autonomy contribute to strong self-efficacy and enhanced SRP. Surface acting moderates the relationship between inclusive leadership and self-efficacy but not between job autonomy and self-efficacy. This cross-sectional survey offers practical implications for hospitality managers, providing guidance on fostering environments that promote self-efficacy and enhance SRP. Limitations include reliance on self-reported measures and a cross-sectional design. Future research could explore other moderators and mediators, different industries, and use longitudinal or experimental designs to establish causality.

^len^a

Nas últimas décadas, cresceu o interesse em compreender os mecanismos do desempenho da recuperação de serviço (DRS) na indústria hoteleira. Este estudo introduz uma perspectiva interativa que incorpora fatores extrínsecos e intrínsecos, investigando a influência da liderança inclusiva e da autonomia no trabalho na autoeficácia dos funcionários, sendo que a autoeficácia medeia a suas relações com o DRS. A atuação superficial é proposta como um moderador negativo. Questionários foram aplicados a uma amostra de 83 supervisores e 350 funcionários de front office de 8 hotéis chineses. As metodologias de análise baseiam-se no PLS-SEM e análise de regressão. Os resultados mostram que a liderança inclusiva e a autonomia no trabalho contribuem para uma autoeficácia forte e um DRS aprimorado. A atuação superficial modera a relação entre a liderança inclusiva e a autoeficácia, mas não entre a autonomia no trabalho e a autoeficácia. Esta pesquisa transversal oferece implicações práticas para os gestores hoteleiros, fornecendo orientações para promover ambientes que estimulem a autoeficácia e aprimorem o DRS. As limitações incluem a dependência de medidas autorrelatadas e um design transversal. Pesquisas futuras podem explorar outros moderadores e mediadores, diferentes setores industriais e utilizar designs longitudinais ou experimentais para estabelecer causalidade.

^lpt

: .

        · | |     ·     · ( pdf )