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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

BROEDER, Peter. Self-disclosure and trust in the shared economy: a cross-cultural comparison. []. , 19, 3, pp.73-82.   30--2023. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2023.190305.

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Airbnb is one of the fastest-growing businesses within the sharing economy. In this online marketplace, hosts can list their spare rooms, apartments, or houses as accommodation for Airbnb guests in return for money. Since customers tend to be careful when booking a stranger's house, trust is one of the most important elements of Airbnb. One concrete way of establishing trust is self-disclosure. This study explored online marketplaces such as Airbnb and their users with a framework on how self-disclosure in personal descriptions can be used to increase booking intention. An online experimental survey with two conditions was conducted (implicit vs. explicit host self-disclosure). There were 129 Dutch participants and 71 Chinese participants from China. Contrary to our expectations, implicit language in self-disclosure by the Airbnb host led to more trust than explicit language. Airbnb guests from the Netherlands had higher booking intentions and more trust in the Airbnb host after reading an implicit self-disclosure compared to guests from China. These cultural differences disappeared with the explicit self-disclosure profile.

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O Airbnb é um dos negócios de crescimento mais rápido na economia partilhada. Neste mercado online, os anfitriões podem listar seus quartos extras, apartamentos ou casas como acomodações para os hóspedes do Airbnb em troca de dinheiro. Como os clientes tendem a ser cuidadosos ao reservar a casa de um estranho, a confiança é um dos elementos mais importantes do Airbnb. Uma forma concreta de estabelecer confiança é a revelação de dados pessoais. Este estudo explorou como o Airbnb, e os seus utilizadores, com um modelo sobre revelação de dados pessoais em descrições pessoais que pode ser usado para aumentar a intenção de reserva. Foi realizada uma pesquisa experimental online com duas condições (revelação de dados pessoais implícita versus explícita do anfitrião). Participaram 129 participantes holandeses e 71 participantes chineses. Contrariando as nossas expectativas, a linguagem implícita na revelação de dados pessoais pelo anfitrião do Airbnb resultou em mais confiança do que a linguagem explícita. Os hóspedes do Airbnb dos Países Baixos apresentaram maior intenção de reserva e mais confiança no anfitrião do Airbnb após lerem uma revelação de dados pessoais implícita em comparação com os hóspedes da China. Essas diferenças culturais desapareceram com o perfil explícito de revelação de dados pessoais.

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