SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue3Analysis of the Resources Requested for Specialized and/or Specific Service in the National High School Exam: Historical Series (2016-2020)Cognitive Inclusion in the Additive and Multiplicative Concept Fields of a Blind Student author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Sisyphus - Journal of Education

Print version ISSN 2182-8474On-line version ISSN 2182-9640

Abstract

MAINARDES, Jefferson  and  CASAGRANDE, Rosana de Castro. O Desenho Universal para a Aprendizagem (DUA) e a Diferenciação Curricular: Contribuições para a Efetivação da Inclusão Escolar. Sisyphus [online]. 2023, vol.10, n.3, pp.102-115.  Epub Nov 16, 2022. ISSN 2182-8474.  https://doi.org/10.25749/sis.27484.

Este artigo explora as inter-relações entre Desenho Universal para a Aprendizagem (DUA) e diferenciação curricular e pedagógica e indica os principais desafios para a disseminação e a efetivação do DUA no contexto brasileiro. O argumento central do artigo é que o DUA é uma abordagem mais abrangente e proativa que visa tornar o ambiente de aprendizagem acessível para todos e as estratégias de diferenciação podem ser utilizadas dentro do DUA.

Keywords : desenho universal para a aprendizagem; diferenciação; inclusão escolar.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )